"Kone ustajnené vonku".

08.12.2022

Keď som s koňmi začínala, vôbec som netušila, čo je vlastne pre nich prirodzené.

Od malička, ako dieťa  som kone ináč nevidela, iba v stajni alebo v boxe. Žiadny výbeh, pastva na voľno. Keď sa teraz na to spätne "obzriem", ľutujem tie kone. Ako žili, uviazané alebo pozatvárané....neprirodzene.

Preto som teraz veľmi vďačná, že moje kone  môžem mať celé dni vonku, s možnosťou voľby si zájsť v prípade nepriaznivého počasia pod stromy alebo prístrešku. Môžu sa rozhodnúť sami, kde strávia noc alebo deň.


Majú tiež prirodzenú stravu, od skorej jari do zimy, kým je tráva sa pasú. Cez zimu dostávajú seno. Tým že Jenn už má svoj vek, dokrmujem ju s rôznymi müsli a doplnkovou voňavou zmesou, pridávam jablčný ocot, cesnak, ľanové semeno, šípky, bilinkové čaje, med.....Občas jabĺčka, v sezóne rôzne druhy zeleniny...
Keďže Cassik nesmie ostať na "ocot"😃, aj keď je ešte "mlaďas" dostáva to čo Jenny.

Za tých pár rokov, čo takto fungujú, sú plný energie, zdravia, nemali sme žiadny vážny zdravotný problém (chvalabohu). Takže tento štýl chovu koní môžem len odporučiť.