"Bez sedla a uzdenia"

20.06.2022

Kedysi dávno, pred mnohými rokmi, som ináč jazdiť ľudí nevidela, iba na zubadle, s anglickým sedlom, martingal, vyväzovačky...atď. 
Tak som sa naučila jazdiť aj ja. Vtedy som netušila že to ide aj ináč, nenásilne, bez tlaku. Ale človek sa učí na chybách, učíme sa celý život😉. Takže to beriem tak, že všetko zlé je na niečo dobré.

Až keď som konečne mala možnosť vlastniť kone, postupne som sa dopracovala k tomu, jazdeniu bez uzdenia a sedla. Bola to dlhá cesta, nič nejde hneď, ako veľa ľudí chce..... preto potom nastávajú nedorozumenia a myslia si že za všetko môžu predsa kone, človek chybu neurobil....tieto "neposlušné" kone potom končia predajom, aj horšie....
 
Je to úžasné takto jazdiť. Mám pocit že s koňom naozaj splyniem, nič ma od toho pocitu neoddeľuje. Ani tvrdé sedlo, uzda, chladné zubadlo a iná, podľa mňa zbytočná, výstroj.

Ale aby ste si nemysleli, že nechránim konské chrbty, striedam jazdenie v sedle, mám dva, bezkostrové, ktoré sú ľahučké, pohodlné a nerobia šarapatu tak ako zle padnúce sedlo s kostrou.

S Jenny už takto jazdím rok a pol. S Cassim ešte len trénujem, niečo vyše pol roka, striedam, on ešte toľko skúsenosti nemá, ako ostrieľaná dáma Jenn.

Takže dnes, stačí keď kone zoberiem z výbehu, už málokedy použijem ohlávku alebo vodítko....prehodím len nákrčník a ideme. Ideme von do prírody, tam to je naše malé kráľovstvo.